Optimizacija spletnih strani ali na kratko SEO je v današnjem svetu digitalne tehnologije pogosto uporabljena strategija trženja na spletu. Številna podjetja se SEO postopkov izboljšav poslužujejo prav zaradi njihove učinkovitosti. Optimizacija spletnih strani še vedno ostaja učinkovita in pomembna strategija v marketingu podjetij.
V nadaljevanju opisujem ključne prednosti, ki jih optimizacija spletnih strani prinaša mnogim podjetjem in razloge za takšno strategijo prisotnosti na spletu.
Najvišja mesta na spletnih iskalnikih povečujejo prodajo
Najvišje pozicije na spletnih iskalnikih, kot je na primer Google, prejemajo večino prikazov in klikov, zato lahko uvrstitev na teh najvišjih položajih povzroči znatno povečanje prometa, ki se posredno ali neposredno ustvari na določenem spletnem mestu.
Optimizacija spletnih strani se osredotoča tudi na ustvarjanje informativnih naslovov in meta opisov, ki se pojavljajo na mestih z rezultati. Optimizirane oznake in opisi pomagajo povečati razmerje med prikazi in kliki, kar spodbuja tudi povečanje kvalificiranega spletnega prometa.
Stroškovna učinkovitost optimizacije spletnih strani
Optimizacija spletnih strani je ena najbolj stroškovno učinkovitih marketinških strategij, ker je namenjena uporabnikom, kateri na spletu aktivno iščejo informacije o izdelkih in storitvah. Vhodna narava optimizacije spletnih strani pomaga podjetjem, da prihranijo denar in znižajo stroške celotnega trženja. Izhodne strategije, kot je na primer klicanje po telefonu, še vedno veljajo za učinkovito strategijo privabljanja kupcev, vendar so pri tem v primerjavi s SEO bolj stroškovno neučinkovite.
Olajšano spletno iskanje in navigacija izboljšujeta uporabniško izkušnjo
SEO si prizadeva za najboljšo uvrstitev spletnega mesta v iskalnikih, a hkrati pomaga pri tem, da so digitalne vsebine za uporabnika tudi prijazne. Optimizacija spletnih strani je sestavljena iz preureditve arhitekture spletnega mesta in njegovih povezav ter pri tem olajšuje iskanje in navigacijo digitalnih vsebin znotraj tega mesta. Uporabniška izkušnja iskanja informacij v digitalnih vsebinah je tako enostavnejša in bolj pregledna.
Spletno širjenje ozaveščenosti o blagovni znamki podjetja
Pomembni prikazi v iskalnikih višajo uvrstitev položajev, zato so spletna mesta podjetij bolj izpostavljena in dosegljiva vsem uporabnikom na spletu. Optimizacija spletnih strani s ciljanimi ključnimi besedami viša uvrstitev položajev v iskalnikih, a pri tem posledično skrbi tudi za miselno povezovanje blagovne znamke podjetja s temi ključnimi besedami.
Kadar bo uporabnik v iskalnik vtipkal določeno ključno besedo, in če bo pri tem bilo podjetje uvrščeno na zgornjo polovico iskalnika, tedaj bo uporabnik podjetje oziroma blagovno znamko povezal z iskano besedo. Podjetja uvrščena na prvo stran iskalnika so po splošnem prepričanju najbolj zaupanja vredna. Optimizacija spletnih strani skrbi za to, da uporabniki vidijo spletno stran podjetja in se hkrati z blagovno znamko podjetja tudi povežejo.
Merjenje učinkovitosti naložbe v SEO
SEO zagotavlja rezultate spletne prisotnosti podjetja, kjer je rezultate mogoče tudi spremljati in kvantificirati. Agencije za optimizacijo spletnih strani lahko sledijo skorajda vsakemu koraku svoje strategije, kjer merijo povečanje uvrstitev, prometa in preusmeritev.
Optimizacija spletnih strani podjetjem nudi celovito in natančno analizo podatkov, ogled demografskih podatkov in druge meritve za posameznike, ki so prišli v stik z digitalno vsebino podjetja. Agencije za optimizacijo spletnih strani lahko vidijo, katere poti uporabniki sprejmejo pred zaključkom nakupa ter vse do ključne besede, ki so jo uporabili za iskanje pred nakupom.
Napisal: Primož Vrabič