Ali veste kdo kupuje pri vas? Kdo je vaša ciljna publika? Res veste? Ne mislim tega, “prodal sem lesene igrače, moji kupci so otroci”. Govorim o tem, “sem lastnik otroške trgovine, moje stranke so ženskega spola, stare med 25-50 let, večino nakupov preko spleta opravijo zvečer in zaslužijo več kot 14.000 € na leto.
Na začetku vaše poslovne poti, niste ravno razmišljali o podrobnostih glede vaše ciljne publike. Sedaj je priložnost, da si vzamete čas in izkoristite podatke, ki so vam na voljo. Vaš trg je dobro poznati, saj s tem privarčujete na času in pa na denarju, ki ga vlagate v promocijo vaše storitve ali izdelkov. S tem boste prišli do novih potencialnih kupcev, za katere prej niste vedeli. Sedaj si še enkrat zastavite vprašanje: “Kdo je naša ciljna publika?”.
Poznavanje vašega trga in vašega podjetja
Ni pomembno razumeti samo vaših strank, njihovih želja in potreb, razumeti morate tudi vaše podjetje. Kaj ponujate kupcem, kako jim bo to pomagalo? Vedno je potrebno pri opisu napisati, kakšne so prednosti naših izdelkov pred konkurenco, zakaj kupiti naš izdelek, kaj bodo z njim pridobili.
Najlažje je razložiti na primeru: odprli ste spletno trgovino z lesenimi igračami. Kupčeva korist je v tem, da enostavno in brez napora pride do kvalitetnih igrač in s tem razveseli svoje otroke. Če pa razmislite še malo bolj podrobno … So vaši izdelki primerni za kupce s srednjim ali visokim dohodkom? Kaj jih je pritegnilo, da so kupili igračo pri vas? Je bil to opis, kjer je navedeno, da bo izbrana lesena igrača vašemu otroku pomagala pri razvijanju motoričnih sposobnosti? Ko si znate odgovoriti na ta vprašanja, potem veste kdo je vaša ciljna publika, tako lahko tudi boljše pripravite vaše promocijske akcije.
Orodja in viri, ki vam pomagajo
Spodaj so našteta orodja in viri s katerimi lahko ugotovite na brezplačen način kdo so vaši potencialni kupci in kakšne so njihove navade. Te podatke je potrebno redno spremljati in obdelovati, da so potem koristni za vaše podjetje:
- Google analytics – z njim pridobite podatke o obisku na vaši spletni strani. Katere ključne besede so vpisali, iz katere spletne strani so bili preusmerjeni na vašo, koliko časa so gledali vašo spletno stran in kaj so gledali. To je le del od vseh možnosti, ki jih omogoča to orodje, ker ponuja res veliko.
- Google AdWords: Keyword planner – ugotovite po katerih ključnih besedah iščejo kupci na spletu vaše izdelke in storitve.
- Facebook insights – Če imate Facebook stran za vaše podjetje in ima več kot 30 všečkov imate odobren dostop do statističnih podatkov. Tukaj najdete kdo je v stiku z vašo stranjo, koliko oboževalcev imate, dnevne obiskovalce, demografika, …
- Ankete – Dragocene informacije lahko dobite, če vašim strankam zastavite enostavna vprašanja, ki bodo pomagale pri izboljšanju vaše ciljne publike. Kako so zadovoljne z vašimi storitvami ali izdelki? So zadovoljni pri izbiri izdelkov? Kaj pogrešajo?
Uporabite orodja in naj vaš posel zacveti, čeprav še ni pomlad. Verjamem, da boste z njimi dosegali lep(š)e rezultate.
Napisal: Primož Vrabič