Vsi oglašujemo, da pridobimo nove stranke, smo prepoznavni na trgu in še zaradi česar drugega. Obstaja pa prav poseben način oglaševanja, ki se imenuje Gverilski marketing, oz. guerrilla marketing. To je oglaševanje s katerim dosežemo maksimalne rezultate in to s čim nižjimi stroški. Uporabljamo nevsakdanje in malo nenavadne marketinške poteze, saj tako privarčujemo pri stroških marketinga, obenem pa dosežemo velik odziv in smo tako konkurenčni velikim podjetjem. Prav zato se imenuje gverilski marketing, ker majhna vojska z drugačnimi taktikami premaga večjo.
Katere so posebnosti gverilskega marketinga?
Vsak dan smo deležni oglaševanja z vrsto oglasnih sporočil, nekatere pozabimo takoj, nekaj pa si jih tudi zapomnimo. Vsaj pri meni je tako. Potencialni kupci so pri gverilskem marketingu nepripravljeni, saj se zaradi nekoliko nevsakdanje ideje in načina kako je predstavljeno oglasno sporočilo takoj zviša pozornost in s tem tudi zapomljivost oglasa. Bolj kot je nenavaden, več ljudi ga bo deležnih, saj bodo zaradi zanimivega načina predstavitve delili mnenje s svojimi prijatelji in si ga bo zaradi tega ogledalo še več potencialnih kupcev.
Kreativnost gverilskega marketinga
Kreativnost ne pozna meja in tako je tudi pri gverilskem marketingu. Tukaj se ne smemo opirati na že videne koncepte, ampak moramo izumiti nekaj čisto novega, česar še nismo videli ali pa videno vsaj predstaviti na drugačen način. Tako bo oglas dosegel bistvo in vzbudil pri kupcih navdušenje, občudovanje in začudenje nad oglasom. Za izvedbo gverilske marketinga je kreativnost nujna.
Nepričakovanost oglasnega sporočila
Vsak dan, ko se vozite iz službe vidite ob cesti jumbo plakate. Nekateri vas pritegnejo, nekateri spet ne. Vendar so tam in jih tudi pričakujete. Nekega dne pa zagledate jumbo plakat, ki je nagnjev v levo in na levi strani sedi moški močnejše postave, desno pa napis, da je čas za obisk fitnesa? Plakat vam je vzbudil pozornost, saj je bil drugačen in tega niste pričakovali na poti domov. Mogoče ste ga tudi fotografirali in pokazali sliko svojim prijateljem.
Gverilski marketing = Nizki stroški
Kaj hitro lahko pozabimo na stroške, ko se odločamo in razmišljamo o oglaševanju. Ker želimo več in biti boljši od konkurence, zapravimo več kot smo želeli. Ni pa tako, če uporabimo gverilski marketing, saj že na začetku določimo najvišje stroške. Lahko so zelo nizki stroški za izvedbo, pa bo gverilski marketing možno izpeljati. To pa zato, ker je na prvem mestu kreativnost in ne učinkovitost ideje. Tudi z majhnimi stroški lahko izpeljete dobro oglaševanje.
Igranje z okoljem
Vaša dejavnost je mizarstvo in ste se odločili za nevsakdanje oglaševanje. Po vašem domačem kraju ste nalepili nalepke z logotipom vašega podjetja na različnih javnih objektih in lokacijah. Vendar s tem niste dosegli ničesar, saj ste povzročili nelagodje pri lastnikih teh objektov, pa tudi pomen vašega dejanja ne bo razumljiv. Veliko boljši način je, če pomagate zgraditi rampo za skate park in nanjo narišete svoj logotip. Mladi bi se snemali pri svojih trikih, ki jih izvajajo na rampi in posnetke nalagali na Youtube in tako nevede tudi vam delali reklamo. Vsi pa vemo, da posnetke na omenjenem kanalu gleda veliko ljudi. S tem uporabite okolje na inovativen in zanimiv način ter gverilski marketing na neškodljiv način vdihne nov pomen čisto vsakdanjim stvarem.
Napisal: Primož Vrabič