Za vse tiste, ki prvič slišite za besedo remarketing, že takoj na začetku osvetljujemo ta strokovni izraz s področja spletnega oglaševanja. Remarketing pomeni ponovno ciljanje uporabnikov našega spletnega mesta. Pri tem nam Google in Facebook ter še kdo s pomočjo spletnega ID uporabnika omogočajo, da se nagovori uporabnike v omrežjih, ko ti naredijo neko dejanje.
Remarketing lahko imenujemo tudi ponovno trženje. Gre torej za vrsto oglaševanja, ki pomaga doseči obiskovalce, ki so bili že na določeni spletni strani. Vzporedno s tem pa remarketing omogoča tudi to, da so točno tem obiskovalcem prikazani določeni oglasi. Prikazujejo se jim torej oglasi glede na to, kaj so si uporabniki ogledali na določeni spletni strani oziroma trgovini. Oglasi pa se jim začnejo prikazovati, ko že zapustijo spletno mesto, kjer so brskali za določenimi zadevami.
To oglaševanje sicer velja za odlično, saj potencialnega kupca stalno opominja, da ima določeno podjetje ali posameznik tisto, kar si želi kupiti. Je pa res, da nas potem remarketing bombardira prav povsod in včasih si tega sploh ne želimo. Ali pač? Sicer pa remarketing velja za odlično orodje za pripravo oglaševalskih akcij, kot so na primer dnevi brezplačne poštnine, dnevi dodatnih popustov ter podobno.
Osvetlili smo vam torej pojem, kaj je remarketing in zakaj ga je torej dobro uporabljati. V nadaljevanju pa si natančneje poglejmo, kaj pomeni Google Adwords remarketing ter Facebook remarketing.
Google Adwords remarketing
Če na primer za promocijo spletnega mesta uporabljamo Adwords, imamo na voljo kar dve rešitvi. To pa sta Adwords koda za remarketing in Google Analytics. Strokovnjaki priporočajo uporabo slednje, ker omogoča širšo paleto možnosti ponovnega trženja. Oglasi se bodo tako prikazovali znotraj Google Display omrežja ali drugače v omrežju Google Display Network.
Facebook remarketing
Facebook omogoča ponovno trženje znotraj omrežja Facebook, in sicer preko svoje platforme Facebook Exchange. Tukaj je na voljo več različnih oglaševalskih platform, ki nam to omogočajo. Lahko pa se ta segment uporabi tudi v Adwords sistemu. Oglasi pa se tu ne bodo prikazovali direktno na strani Facebook.com. Vseeno pa bodo targetirali na iste uporabnike v Google omrežju.
Remarketing je zagotovo izjemno pomembno sredstvo. Nekateri strokovnjaki so celo mnenja, da kdor ne uporablja remarketinga v svojem oglaševanju, pušča denar na mizi. Pravijo tudi, da je v večini primerov ravno remarketing tisto, kar se ta trenutek najbolj splača. Omogoča torej, da se lahko cilja najbolj definirano in tudi najbolj prefinjeno ciljno publiko. To nas v resnici stane tudi najmanj, da z oglaševanjem nekaj prodamo in nam prinese največ, in sicer glede na to, koliko je bilo vloženega. Je pa res, da je potrebno misliti na obe strani. Torej, na eni strani na oglaševalce, na drugi pa na uporabnike. Njim se mogoče remarketing tu pa tam zdi vsiljen oziroma z njim se počutijo bombardirane z vsem strani.
Napisal: Primož Vrabič