Black Friday je dan popustov, ki smo ga začeli posnemati po Američanih tudi Slovenci. Je otvoritev sezone nakupov in ustvari kar med 20-35 % celoletnih prihodkov. Torej, vsi ki kaj prodajate, čas je da v svoje marketinške kampanje vključite tudi Black Friday, saj se bo investicija zagotovo povrnila. Ne se obremenjevati z dejstvom, da na tisti dan že vsi ponujajo popuste in nočete biti enaki, vendar za ta dan začnite pripravljati oglaševanje že zdaj. Drugačni od konkurence boste lahko še celo leto …
Dvig prodaje na Black Friday
Popuste na morate na ta dan ponuditi iz enega samega razloga; povečanje prodaje. Po statistikah se na petek, soboto in nedeljo ustvari med 50 in tudi do 400 % več prihodkov kot med “normalnimi” vikendi. Rast prihodkov je bil viden pri tistih prodajalcih, ki so v času Black Friday pripravili promocije in oglaševali popuste. Sprememb pri prodaji ni bilo videti pri prodajalcih, ki niso oglaševali popustov svoje ponudbe oz. niso prilagodili ponudbe za Black Friday.
V temu vikendu je bilo od 2 do 5x več nakupov kot na druge vikende, tudi kupci so zapravili več in sicer tudi do 40 % je bila višja povprečna vrednost nakupov.
Kupci čakajo Black Friday
Pospeševanje prodaje s popusti je vedno aktualno. Učinek je še večji, če jih kupci pričakujejo, tako kot je to na razprodajah Black Friday. Že v samih iskalnikih, kot je Google, se iz leta v leto na ta dan povečuje iskanje na to ključno besedo tudi za 20 %. To pomeni, da je zanimanje veliko oz. vsako leto večje in se kupci na popuste pripravljajo že prej. Kot je opaziti na spletu, se tudi trgovci vsako leto začnejo prej pripravljati in oglaševati popuste. Nekateri že kar v začetku meseca novembra oglašujeje tedne pred Black Friday.
Statistika iskalnika Google prikaže podatke, da uporabniki Black Friday nakupe začne že dva tedna pred vikendom norih popustov. Kaže se z generičnimi iskanji (telefon, uhani, TV, didaktične igrače, …), v zadnjem tednu pred Black Friday, pa se poveča iskanje po znamkah, kot je npr. “mimovrste black friday”. Zato je smiselno, da tudi vi svoje potencialne kupce začnete pripravljati že dva tedna prej.
Kakšni naj bodo popusti?
Sedaj že vemo, da kupci pričakujejo popuste. Samo popuste! Ne ponujajte na ta dan brezplačnih dostav in drugih marketinških trikov. Pravilno si postavite višino popustov, ki jih boste prodajali na Black Friday. Kupci pričakujejo popuste od 30 do 60 %. Black Friday ima velik vpliv na spletno prodajo, zato za njegovo promocijo namenite večji budget. Priporočam vam nekje med 30 do 50 % več kot ga namenite za ostale mesece.
Promocija za Black Friday
Spletno stran prilagodite na Black Friday. Pripravite oglasne pasice (bannerje), izpostavite popuste in poskrbite za brezhibno delovanje spletne strani (ne pozabite, da se se večino nakupov že opravi z mobilnimi napravami, zato naj bo stran prilagojena za le-te). Začnite obveščati vaše potencialne kupce preko vaših oglaševalskih kanalov (FB, Instagram, e-novice). V oglasih namenite višji budget, da se boste prikazali na najvišjih pozicijah. Spremljajte analitiko obiskov vaše spletne strani in obnašanje kupcev (Google Analytics).
Letos tudi vi vzemite svoj delež pri prodaji na Black Friday. Ne odlašajte s promocijami na zadnji trenutek, ampak začnite s pripravami že danes. Verjamem, da boste zadovoljni z izkupičkom vikenda Black Friday!
Napisal: Primož Vrabič