Spletna stran je izdelana. Je zelo lepa, ima slike, ki ste jih celo poimenovali, prav tako ima tekste s smiselno vsebino. Vseeno pa se ne prikaže med zadetki na Googlu. Še veliko bolj boli, da so vaši največji konkurenti po rangiranju spletne strani pred vašo. Lastniki spletnih strani me sprašujejo kaj delajo narobe, saj so vse uredili kot bi moralo biti.
Mogoče je res vse urejeno na spletni strani, vendar to še vedno ni razlog, da bo vaša spletna stran visoko na spletnih iskalnikih. Še vedno sem mnenja, da je za visoko uvrščanje na Googlu pomembno od kje in koliko ima spletna stran povratnih povezav (backlinkov).
Kaj so povratne povezave (backlinki)?
Najlažje lahko to razložim na primeru. Nekdo odpre trgovino v lepi vasici z 20 prebivalci. Njegova ponudba je super, kvalitetni izdelki in konkurenčne, če ne kar nižje cene. Vse je tako kot bi moralo biti za dober posel, vendar v trgovini ni kupcev. Enako trgovino odpre nekdo v centru velikega mesta, mogoče v kakšnem nakupovalnem centru. Verjetno vsi vemo, da se bo več govorilo o trgovini v nakupovalnem centru, več bo imela obiskovalcev in jo bodo tudi priporočali naprej. Pa s trgovino na vasi ni nič narobe … Tako je tudi na spletu. Več kot se govori o vaši trgovini oz. spletni strani, več obiska boste imeli. Več referenc pa pomeni tudi večjo avtoriteto. Googlu pa te reference predstavljajo povratne povezave ali backlinki.
Kako delujejo backlinki?
Svetovni splet je prepleten z različnimi povezavami med več miljoni spletnih strani. Za Google in za ostale iskalnike imajo spletne strani določeno avtoriteto oz. moč. Če bi spletna stran, ki je visoko avtoritativna naredila povezavo na nepoznano spletno stran, se bi tej povečala avtoriteta za kar nekaj mest. Zgodi se, da novejša spletna stran odvzame nekaj avtoritete večji, ampak je vseeno le zanemarljiv delež, saj le-ta dobi vedno več povratnih povezav od drugod.
V Sloveniji je najmočnejša spletna stran 24ur.com glede na avtoriteto, ki ima oceno 62 pri merjenju avtoritete od 1 do 100. Spletna stran npr. Fantasyliga.si s slabšo oceno avtoritete bi tako imela s povezavo iz 24ur najmočnejšo povezavo. To bi se tudi poznalo pri uvrstitvah za kakšen drug sklop ključnih besed. Za koliko bi se dvignila avtoriteta slabše spletne strani pa ni mogoče napovedati kar tako, saj lahko močnejša stran kaže še na veliko drugih strani in tudi vsebuje notranje povezave med članki.
Sidro ali “anhor text”
Pri povezavah so najbolj pomembni 3 faktorji:
- Relevantnost vsebine strani, ki oddaja avtoriteto (na kateri je locirana povezava)
- “Sidro oz. anchor text” je beseda oz. besedna zveza, ki se na strani 1. pojavi in jo je mogoče klikniti za prehod na drugo stran
- Relevantnost vsebine strani, ki prejema povezavo (na katero prva spletna stran kaže)
Kako bi to perfektno delovalo:
Na spletni strani 24ur objavijo članek o nogometni igri, ki jo lahko igrajo ljubitelji nogometa. V vsebini je povezava, ki jo je mogoče klikniti in kaže na www.fantasyliga.si. Besedna zveza v vsebini bi bila “fantasy liga 1.snl”. Google preveri prvo stran in oceni avtoriteto ter primernost vsebine, ki piše o isti tematiki. Sidro pa le že povezuje obe skupaj. Velikokrat pa se zgodi, da je so povezane besede napačne. V temu primeru bi napačna povezava vodila na spletno stran s prodajo oblek. Ključna beseda fantasy liga ne bo zaradi tega nič boljše rangirala, ker nima relevantne povezave. Če že ne vemo katere ključne besede povezati, je najboljše napisati tako: Več informacij pa na strani Fantasyliga.si. Cilj je pridobiti čim več relavatnih povezav iz spletnih strani, ki pri Googlu rangirajo visoko.
Kako pridobiti povratne povezave?
Povezave se ustvarjajo organsko, kar pomeni, da spletne strani same kažejo na relavantno vsebino po svetu. Seveda je ta postopek zelo dolgotrajen, še posebno, če je spletna stran nova. Veliko lahko naredite tudi sami. Če ste lastnik spletne trgovine, lahko povratno povezavo dobite od vaših dobavitelje, ki so ponavadi močne in relavantne. Pišite na različnih forumih, odgovarjajte na vprašanja o produktih oz. storitvah. Prav tako lahko pridobite tudi povratne povezave iz socialnih omrežij, kot je Facebook, vendar te ne dajejo avtoritete oz. moči vaši spletni strani. Vseeno pa bo Google videl promet iz socialnih omrežij in zabeležil število ogledov stran ter koliko časa so se uporabniki zadržali. Da, pojavljajte se na socialnih omrežjih, saj tako pridobivate promet iz čim večih virov.
Pa še res pomembno opozorilo! Na kupujte raznih paketov za npr. 10€ dobite 1000 backlinkov. S tem si boste povzročili samo škodo. Na začetku bo stran pridobila na rangiranju, ampak jo bo Google kmalu prepoznal kot stran z nerelavantnimi povezavami in zato tudi “kaznoval”. Ne želite si, da vas Google kaznuje. 🙂
Koliko povezav za 1.stran na Googlu?
Vsaka dejavnost, ključne besede ali besedne zveze imajo svoje zakonitosti. Prav tako konkurenco! Za preverjanje konkurenčnih povezav lahko kupite različna orodja, vendar so dokaj draga, lahko tudi več kot 100€/mesec. Pri Primoss imamo takšna orodja in vam lahko pregledamo spletno stran in vaših konkurentov. Tako lahko izveste kaj delate prav in kaj narobe ter s tem izboljšate uvršanje na spletnih iskalnikih. Več o tem …
Napisal: Primož Vrabič