Znano je, da se je že nekaj zadnjih let se je iskalnik Google osredotočil na mobilno iskanje, zato ne preseneča podatek, da je že 70% indeksiranih spletnih strani usmerjenih na mobilne naprave. To pomeni, da Google indeksira spletne strani v mobilni različici namesto v namizni. Pri razvrščanju spletne strani bodo dosegale višje uvrstitve tiste, ki so prijazne do mobilnih naprav. Da pa si ne boste preveč razbijali glave kako sedaj to urediti, je spodaj napisano kako vašo spletno stran narediti prijazno mobilnim napravam. Tako bo všeč vašim obiskovalcem, pa tudi Googlu.
Kaj je optimizacija spletnih strani za mobilne naprave?
Optimizacija spletnih strani za mobilne naprave pomeni optimizacijo za mobilne iskalnike. V svojem bistvu je to proces optimizacije vašega spletnega mesta za uporabnike, ki za dostop do vašega spletnega mesta uporabljajo pametne telefone, tablice ali katero koli drugo mobilno napravo.
Cilj optimizacija spletnih strani za mobilne napraveje zagotoviti izjemno izkušnjo spletne strani za vse mobilne uporabnike, ne glede na velikost zaslona, operacijski sistem naprave ali hitrost mobilnega interneta.
Zakaj je tako pomebno, da je spletna stran prilagodljiva na mobilne naprave?
Več miljonov uporabnikov vsak dan uporablja pametne telefone, namesto namiznih računalnikov, ko iščejo najnovejše novic novice, preveriti zmagovalca nogometne tekme, informacije o storitvah ali nakupovati po spletu.
Prednosti tega, da bo vaša spletna stran v letu 2022 prijazna do mobilnih naprav so morda očitne, vseeno pa še nekaj predlogov, ki sem jih napisal spodaj.
Iskanje na mobilnih napravah je večje kot na namiznih računalnikih
Danes že več kot 70% vseh spletnih iskanj prihaja iz mobilnih naprav. Ker se delež mobilnih naprav iz dneva v dan povečuje, se bo ta trend le še povečeval.
Za lastnike spletnih strani to pomeni, da velik del obiskovalcev njihove strani ogleduje z mobilnih naprav. Če spletna stran ni prijazna do mobilnih naprav, se bodo ti obiskovalci vrnili nazaj na rezultate iskanja. Google prepoznava vedenje uporabnikov in lahko sčasoma takšne spletne strani po rangiranju precej zniža. Tudi možnosti, da bodo uporabniki, ki so zapustili slabo optimizirano spletno stran še kdaj obiskali, so tudi zelo majhne. Slaba uporabniška izkušnja ima velik vpliv na obiskovalce spletnih strani.
Spletni iskalniki so osredotočeni na mobilno iskanje
Leta 2015 je Google predstavil svojo posodobitev prijazno do mobilnih naprav in takrat se je tudi začelo.
Takrat je s tako imenovano posodobitvijo »Mobilegeddon« je Google kaznoval spletna mesta, ki niso bila prijazna do mobilnih naprav. Poudariti pa je treba, da je to veljalo le za mobilno iskanje, katerega delež je bil takrat precej nižji kot v namiznih računalnikih.
Se je pa iskanje zelo spremenilo, ko smo prvič slišali za mobilni indeks. Od leta 2017 je Google počasi začel iskati po spletu s pomočjo pametnega telefona Googlebot. V letu 2022 pa že imamo 70 % celotnega spleta v indeksu, ki je na prvem mestu mobilnih naprav. In še naprej se širi, da končno doseže 100%.
Kaj to pomeni za lastnike spletnih mest? Pomeni, da se za namene indeksiranja in razvrščanja spletnih strani zdaj uporablja samo mobilna različica vaše spletne strani. Če ta ni v redu izdelana, potem veste kje ste oz. kje niste …
Zaključek iz napisanega zgoraj – Google daje prednost spletnim stranem, ki so v celoti optimizirane za mobilne naprave. Dokaz za to smo ponovno videli, ko je bila uvedena posodobitev Page Experience.
Kako izbrati pravo rešitev za prilagodljivost na mobilne naprave?
Google ponuja tri mobilne konfiguracije, med katerimi lahko izbirate. Da boste lažje izbrali pravo konfiguracijo, bom na kratko opisal vse tri in navedel prednosti in slabosti.
Oblikovanje za mobilne naprave (responsive design)
Oblikovanje za mobilne naprave je najboljša rešitev in jo tudi priporoča Google, je tudi največkrat uporabljena. Vaša spletna strana je na istih URL-jih za vse naprave. Tudi HTML ostaja enak. Edina stvar, ki se spremeni je dizajn, ki spremeni prikaz vaše vsebine glede na velikost zaslona in vrsto naprave. Z oblikovanje za mobilne naprave bo vaša spletna stran videti odlično na kateri koli napravi, z minimalnim trudom in porabljenim časom.
Preprosto lahko preverite, kako je vaša spletna stran prikazana na različnih napravah. Če uporabljate Google Chrome, z desno tipko miške kliknite kjer koli na strani in pritisnite “Preveri”. V zgornjem levem kotu zaslona poiščite Mere in izberite napravo, v kateri želite videti svoje spletno stran.
Plusi:
- en URL
- prijazno uporabnikom
- stroškovno učinkovito
- lahko za implementirat
- lahko za vzdrževati
Minusi:
- časovno dolgo, da se pretvori tudi v mobilno obliko oz. obratno
- spletna stran se lahko nalaga počasi
Dinamično prikazovanje
Drug način kako narediti spletne strani prijazne do mobilnih naprav je dinamično prikazovanje.
Pri dinamičnem prikazovanju se strežnik odzove z različnim HTML-jem in obliko na isti povezavi, odvisno od tega na kateri napravi si obiskovalec ogleduje stran (mobilno, tablično ali namizno).
Izdelava spletnih strani v temu način je veliko bolj zamudna, saj morate ustvariti dve različici iste spletne strani. Poleg tega morate biti v koraku z najnovejšimi pripomočki, ki so na voljo. Če tega ne storite, bo namizna različica vašega spletnega mesta naložena na novejše mobilne naprave.
Na splošno je dinamično prikazovanje manj zaželeno, ko govorimo o mobilnih prijaznih rešitvah za vašo spletno stran.
Plusi:
- en URL
- hitro nalaganje spletne strani
- vsebina je lahko drugačna na različnih napravah
Minusi:
- različna koda in oblika za različne naprave
- veliko dražja rešitev
- prepoznavanje naprav je lahko težava
Ločena spletna stran za mobilne naprave
Ta pristop je v ustvarjanju ločenega spletnega mesta, prijaznega do mobilnih naprav, ki se prikazuje na mobilnih napravah.
Uporabniki mobilnih naprav so preusmerjeni na drug URL, specifičen za mobilne naprave, ki je običajno videti tako – m.vzorec.si. Mobilna različica ima praviloma manj vsebine kot originalna spletna stran in ponuja navigacijo, ki je bolj primerna za mobilno brskanje.
Ta mobilna konfiguracija je bila nekoč priljubljena, danes pa se ne uporablja tako pogosto in je Google ne priporoča. Prav tako pa je ne priporočamo pri Primoss, saj če izberete to mobilno konfiguracijo, boste verjetno opazili resne težave s podvojeno vsebino, ki lahko škodi optimizaciji spletne strani. HTML in CSS nam danes omogočata, da s spletnimi mesti počnemo že skoraj neverjetne stvari, zato je veliko boljša izbira oblikovanje za mobilne naprave.
Plusi:
- hitro nalaganje spletne strani
- vsebina je lahko drugačna na različnih napravah
- manj obremenjen strežnik
Minusi:
- različni URL-ji
- različna koda in oblika za različne naprave
- težje implementirati
- veliko dražja rešitev
- dražje za vzdrževanje
Kako preverite ali je vaša spletna stran prilagodljiva na mobilne naprave
Preden začnete svoje spletno mesto prilagajati mobilnim napravam, preverite, kakšno je vaše trenutno stanje.
Prijavite se v Google Search Console in se pomaknite na zavihek “Uporabnost v mobilnih napravah”. Orodje vas bo obvestilo, če imate resne težave s prijaznostjo vašega spletnega mesta do mobilnih naprav. In če se pomaknete na razdelek s podrobnostmi, boste videli kratek opis tega, kar Google meni, da škoduje uporabnosti vašega spletnega mesta v mobilnih napravah. To vključuje težave z uporabniško izkušnjo, težave z vmesnikom vašega mobilnega spletnega mesta in vrsto drugih dejavnikov.
Če nimate računa Google Search Console, lahko preverite tudi optimizacijo spletne strani za mobilne naprave z Googlovim testom prijaznosti do mobilnih naprav. Edina pomanjkljivost je, da lahko analizirate samo en URL naenkrat. Torej, če morate pregledati celotno spletno stran, je bolje uporabiti Google Search Console.
Hitrost nalaganja spletne strani za mobilne naprave
Preden skočimo na optimizacijo hitrosti strani na mobilnih napravah, poglejmo, kako lahko najprej izmerite ta faktor.
To je mogoče storiti na več načinov, predlagam pa vam Google PageSpeed Insights. Vnesite URL strani, ki jo želite preveriti, in počakajte, da se analiza zaključi. Pomaknite se navzdol do razdelka “Priložnosti” in si oglejte predloge, ki bodo pripomogli k hitrejšemu nalaganju vaše strani.
Obstaja še eno Googlovo orodje za preverjanje hitrosti vaše spletne strani na mobilnih napravah – Mobile Speed Test. Zanimiva stvar pri tem je, da lahko vidite, kako hitro se vaša spletna stran nalaga z različnih lokacij in v različnih mobilnih omrežjih.
Napisal: Primož Vrabič