Google je spremenil njihov algoritem rangiranja spletnih strani v rezultatih iskanja in nastala je panika. Več poudarka so namenili prilagodljivi obliki oz. responsive designu. Sedaj bodo rezultati iskanj rangirani višje, če boste brskali na mobilnih napravah.
Google bo spletne strani, kot »mobile-frendly« označil, če bo ustrezala spodnjim pogojem:
- Stran ne uporablja tehnologij, ki se ne prikazujejo dobro na mobilnih napravah (npr. Flash).
- Prikazano besedilo je dovolj veliko, da ni potrebno bližanje (zoom).
- Vsebina je tako velika, da horizontalen drsnik ni potreben.
- Povezave in menijske postave so dovolj narazen, da se lahko s prstom dotaknete samo ene povezave.
S temi elementi, ki so ključnega pomena, bo Google označil za prijazno mobilnim napravam. Seveda pa je še tudi še nekateri drugi pogoji za za boljše prikazovanje spletnih strani.
Od aprila naprej dobimo veliko povpraševanj, če lahko obstoječo spletno stran oblikujemo v responsive dizajn. Seveda jo lahko, je bolj smiselno začeti izdelavo spletnih strani na novo.
Prilagodljiva oblika ni nova stvar, saj je že aktualna nekaj let, ampak je z razvojem mobilnih naprav sedaj veliko pomembnejša. Spletne strani, ki še uporabljajo te tehnologije so že nekoliko zastarele. Osnova spletne strani, ki je prilagodljiva na mobilne naprave, je zasnovana na drugačen način. Zato je prilagajanje spletne strani na to osnovo malo bolj zahtevno.
Poleg responsive oblike, Google upošteva še dve možnosti:
- Dinamični prikaz vsebine – uporabi se isti URL naslov na vseh napravah, vendar se generira druga verzija strani, glede na to, preko katere naprave spletno stran obiščemo.
- Ločen URL naslov – uporabi se čisto druga koda in drug URL naslov za posamezne naprave. Takšna konfiguracija poskuša odkriti uporabnikovo napravo, preko katere je obiskal spletno stran, in ga nato preusmeri na ustrezno stran.
Zakaj je prilagodljiva oblika najboljša odločitev?
- Obiskovalci spletnih strani jo obužujejo
Uporabniki spletnih strani so nad prilagodljivo obliko navdušeni zato, ker se spletna stran sama prilagodi glede na mobilno napravo s katero obiščejo spletno stran. S tem ima obiskovalec spletne strani boljšo uporabniško izkušnjo.
- Navdušen je tudi Google
Za Google prevdsem bolj zanimiva zaradi manjše porabe virov, ki jih potrebujeu Googlov spletni pajek, ko obišče vašo spletno stran. Tako mu ni treba pregledati večih spletnih mest, ampak pogleda samo eno. Zato to pomaga k izboljšanju prepoznave vsebine na spletni strani in pa bolj relavantne zadetke.
- Ker jo seveda uporabljamo tudi pri Primoss.si
Nekaj najpogostejših napak, ki jih Google gleda pri spletnih straneh:
- blokirane JavaScript, CSS in slikovne datoteke,
- vsebina, ki ima težave s prikazovanjem,
- nepravilne preusmeritve,
- prikazovanje izgubljenih strani na mobilnih napravah (Napaka 404),
- vmesne strani za prenos mobilne aplikacije,
- nerelevantne navzkrižne povezave,
- počasnost mobilnih strani.
Napisal: Primož Vrabič