Sama spletna trgovina že dolgo ni več zagotovilo, da bodo obiskovalci vaše spletne strani postali tudi kupci. Izdelava spletnih trgovin je zato ključnega pomena, saj se uspešnost trgovine začne graditi že pri zasnovi, potrebnih je več testnih verzij, da ugotovimo obiskovalčeve navade in želje.
S tem pridobimo podatke kako obiskovalci dojemajo našo spletno trgovino, kako brskajo po njej, kaj jim je všeč in kaj ne, kaj jih pritegne in katere stvari povečujejo ali zmanjšujejo prodajo. Pri že obstoječih spletnih trgovinah se vsakodnevno srečujem z napakami, ki zmanjšujejo prodajo, med njimi tudi štirimi najpogostejšimi, ki jih kvalitetna izdelava spletnih trgovin zlahka odpravi.
Spletna trgovina ne izgleda vredna zaupanja
Vaša spletna trgovina mora iz vsebinskega in vizualnega vidika izgledati dobro, strokovno in zaupanja vredno. Kupcu mora dajati zagotovilo, da boste izpolnili vse obljube, ki jih navajate na strani. Zavedati se morate, da v spletnem poslu tekmujete z največjimi, že uveljavljenimi znamkami, ki jim že samo ime in prepoznavnost dajejo prednost pri kupcu.
Da je vaša spletna trgovina vredna strankinega zaupanja in posledično tudi nakupa na njej boste najlažje dokazali z mnenjem zadovoljnih strank, s prikazom objav v medijih, zanimivostmi o vašem podjetju in z ažurnostjo spletne trgovine.
Spletna trgovina nima jasnega nagovora
Nagovor je prvo (in žal velikokrat tudi zadnje), kar bo obiskovalec vaše spletne trgovine videl. Če ga v nagovoru ne boste prepričali zakaj naj se odloči za nakup pri vas in ne pri konkurenci, bo po vsej verjetnosti zapustil trgovino in se ne bo več vrnil. Zato je potrebno že takoj na prvi strani jasno definirati kaj prodajate in zakaj je vaš izdelek / storitev boljši od konkurenčinega.
Pomanjkljivi opisi izdelkov
Izčrpni opisi produktov, ki jih prodajate so obvezna oprema vsake uspešne spletne trgovine. Obiskovalci podajalne fizično ne vidijo izdelka, ne morejo se ga dotakniti in si ga ogledati, zato je celotna odločitev za nakup odvisna od tega, kako uspešna je predstavitev.
Seveda pa je odvisno katere vrste produktov prodajamo. Tehnični izdelki, na primer računalnik, bodo potrebovali zelo podroben opis z vsemi specifikacijami, med tem ko bo za čajno skodelico zadostoval že opis barve in velikosti, saj bodo obiskovalci že iz priložene fotografije videli, kaj kupujejo. In ko smo ravno pri fotografijah …
Slabe predstavitvene fotografije
Bi se odločili za spletni nakup, če sploh ne bi vedeli kako v resnici izgleda izdelek? Seveda ne. Zato je pomembno, da vaša spletna trgovina vključuje kvalitetne in dobre fotografije, ki podrobno predstavijo izdelek, ki ga prodajate.
Pametno je prikazati izdelek iz več zornih kotov (frontalno in stransko), za stvari, kjer se poudarja tudi vizualni aspekt pa je dobro, če so prikazane tudi pri uporabi (oblačilo na modelu, prstan na roki, očala na obrazu).
Kot sem že omenil, je za uspešno spletno prodajo potrebna kvalitetna izdelava spletnih trgovin in testiranje kako narediti uporabniku kar se da prijazno trgovino. Seveda pa ne bo šlo brez promocije, najprimernejša rešitev za spletno trgovino je oglaševanje na Googlu, ki bo s pazljivo in dobro izdelano kampanjo v vašo trgovino pripeljala veliko potencialnih kupcev.
Napisal: Primož Vrabič