Ključne besede ali po angleško “keywords” so zapisi, ki jih uporabniki spleta vpišejo v spletne iskalnike, ko iščejo kaj na spletu. Sestavljene so lahko iz ene ali pa več besed. Za pridobivanje informacij preko spleta so ključne besede izrednega pomena. Prav zaradi tega so temelj za razvoj vsake spletne strani in jih je treba analizirati še pred izdelavo. Brez tega je spletna stran samo lepa, ni pa uporabna, ker jo bo le redko kdo našel.
Ključne besede so pomembne
Spletne strani pregledujejo tako imenovani spletni pajki, ki so v lasti različnih spletnih iskalnikov. Pajki shranijo ključne besede v svojih podatkovnih mapah, ko pregledajo spletno stran. To spletnim iskalnikom omogoča hitro prikazovanje rezultatov, ki jih uporabniki iščejo na spletu.
Verjamem, da ste že sami ugotovili, da so za visoko uvrstitev spletne strani med iskalnimi rezulatati, npr. na Googlu, ključne besede zelo pomembne in jih je zaradi tega treba imeti tudi v vsebini vaše spletne strani.
Gostota ključnih besed na spletni strani
Gostota ključnih besed oz. “keywords density” igra pomembno vlogo pri obdelavi vsebine, ki jo spletni pajki pregledujejo in je zato del algoritma za izračunavanje pozicij pri spletnih iskalnikih. Besedilo, ki ima primerno vsebino in smiselno gostoto ključnih besed, bo dalo dobre rezultate. Pajki določajo kakšno težo imajo besede glede na vsebino. Zato je treba gostoto ključnih besed načrtovati in upoštevati pri vsaki vsebini spletne strani.
Katere ključne besede so prave?
Da bi ugotovili katere ključne besede so prave za našo spletno stran in pa tudi glede na dejavnost, ki jo opravljate, je treba opraviti raziskavo ključnih besed. Na podlagi tega se lahko opravi nadaljna optimizacija spletne strani. Raziskovanje ključnih besed, ki so primerne za vašo stran, bo pokazala katere besede so prave in kako je treba vsebino pripraviti ter jo prilagoditi, da bo pripeljala čim več potencialnih kupcev.
Ključne besede na spletnih iskalnikih lahko tudi zakupite. Na takšen način na spletno stran pripeljemo veliko število uporabnikov, ki iščejo ravno po teh ključnih besedah.
Kaj je namen raziskovanja ključnih besed?
Seveda je namen vsega tega raziskovanja, da dobimo čim več. To je povpraševanj, nakupov, prepoznavnosti blagovne znamke, … Ključne besede pripomorejo, da se na vašo spletno stran pripelje uporabnike, ki so na spletu iskali ravno ta izdelek ali pa storitev, ki ga ponujate in si tako ustvarjate kvalificiran obisk. Na spletno stran nima nobenega smisla usmerjati uporabnikov, ki jih ne zanimajo vaši izdelki ali pa storitve, ker jo bodo kaj hitro zapustili. Spletni iskalniki bodo zaznali, če obiskovalci vaše spletne strani le-to hitro zapuščajo in pa tudi, če jim je bila vsebina zanimiva in so se zaradi tega zadržali na njej dlje časa.
Če bo iskalec na spletu našel med zadetki tudi vašega, je pomembno, da mu ta ustreza. Npr. da je ključna beseda zelo splošna, okna. S tem bo na vašo stran prišlo veliko obiskovalcev za katere pa ne vemo kakšna okna iščejo in ali jih v vašem podjetju sploh prodajate. Boljše je ključno besedo optimizirati na bolj specifično, v tem primeru je to lahko “lesena okna”. Tako bo obisk na vaši spletni strani bolj relavanten in tudi uvrstitev bo višja.
Napisal: Primož Vrabič