Na spletu je konkurenca spletnih strani iz dneva v dan večja. Vsem pa je skupen en cilj, biti prvi na spletnih iskalnikih kot je Google, saj le zadetki na prvi strani prinašajo večino obiskovalcev na spletne strani. O tem kako spletni iskalniki razvrščajo spletne strani glede na rangiranje je bilo že veliko napisanega. Vseeno pa, kako iskalniki razvrščajo spletne strani? Katere lastnosti so tiste, ki določijo, da je ena spletna stran boljša in bolj relavantna od drugih?
Spletni iskalniki analizirajo in rangirajo spletne strani
Seveda pa jih morajo tudi najti med vsemi ostaimi konkurenti. Kako deluje ves ta proces?
1. korak: spletni roboti iskalnikov najdejo spletno stran
2. korak: vsebino na spletni strani indeksirajo in določijo relavantnost
3. korak: določitev mesta v rezultatih glede na avtoriteto
Vse skupaj je najlažje predstaviti na primeru supermarketa. Izdelkov, ki jih ni v trgovini, kupci ne morejo najti, trgovina pa jih tudi ne more prodajati. V trgovino je bil dostavljen nov izdelek, ki ga je treba dodati na police v določenem redu. Super, izdelek je na voljo za prodajo. Delovanje spletnih iskalnikov je enako. Ti morajo “izdelek” poiskati in jih razvrstiti v svojo bazo. Če spletne strani ne najde, je ne prikaže med zadetki in je tudi uporabniki spleta ne bodo našli.
Razvrščanje v kategorije naj bo smiselno
V supermarketu morate izdelek pregledati in razvrstiti smiselno v kategorijo oz. oddelek. Tako bodo kupci hitro našli kaj iščejo. Na podoben način pa tudi iskalniki indeksirajo spletne strani in jih določajo glede na relavantnost za iskalce. Spletno stran najprej pregledajo in uvrstijo v kategorijo glede na ključne besede, ki so na tej spletni strani. Ravno na podlagi ključnih besed iščejo med vpisanimi izrazi in spletnimi stranmi, da dobijo iskalci najboljše rezultate. Če nekdo išče sok, ga bo našel na oddelku za pijače. Iskalniki bodo v svoji zbirki podatkov našli tiste spletne strani, ki bodo najboljše predstavile iskane podatke.
Nove izdelke je smiselno tudi izpostaviti, saj jih še kupci ne poznajo. V trgovini so lahko pri blagajnah ali na bolj izpostavljenih policah. Najpogostejši razlog, da je izdelek izpostavljen, je dobra znamka. Tako ima dobro avtoriteto in je znan kot zaupanja vreden. Takšne izdelke vedno z veseljem priporočite, saj veste, da jih bodo kupci kupovali.
Na podoben način tudi iskalniki določijo svoje “izdelke” oz. spletne strani, ki jih uvrščajo najvišje. Z kvalitetno vsebino in gradnjo povratnih povezav, si s časom pridobivajo avtoriteto. Več certifikatov kot ima “izdelek”, bolj je kvalitetn in zato tudi pridobiva na avtoriteti.
Tudi sami lahko poskrbite za optimizacijo
Pri iskanju, razvrščanju in rangiranju spletne strani lahko tudi sami kaj naredite. Dovolite robotom, da jo odkrijejo in najdejo. Da bo indeksiranje in prepoznavanje iskanih vsebin hitrejše, je treba vključiti ključne besede, ki so glavni dejavnik za prepoznavanje o vsebini vaše spletne strani. S ključnimi besedami tudi ciljate na točno določene besede ali izraze, ki jih ljudje uporabljajo pri brskanju po spletu.
Spletno stran je treba tudi tehnično prilagoditi, kar se imenuje on-site optimizacija. Pravilni naslovi, ključne besede v vsebini, meta podatki in opisi. Prilagodite še URL-je, notranje povezave in pa zelo pomembno, hitrost spletne strani, saj je tako spletna stran bolj prijazna do uporabnikov in tudi spletnih iskalnikov. Ko uredite on-site optimizacijo, pa se lahko lotite še off-site. To so zunanje povezave, ki so kot nekakšna priporočila iz drugih spletnih strani. S tem si dvigujete avtoriteto, ki pa zelo vpliva na visoke uvrstitve na Googlu. Optimizacija spletnih strani že skoraj nujna za pozicije na prvih mestih. Naj bodo tudi vaši izdelki v supermarketu uspešno prodajani. Ne veste kako? Za vse dodatne informacije smo vam na voljo.
Napisal: Primož Vrabič