Največ ljudi uporablja za iskanje na spletu Google. Zato je dobro vedeti kaj vpliva na rangiranje spletnih strani in kako jih razvršča. Pri Googlu so na glede na njihove dolgoletne izkušnje razvili algoritme, ki bi naj na najbolj pošten in pravilen način razvrščali spletne strani. Nekaj najbolj pomembnih sem napisal v nadaljevanju.
Relavantna vsebina
Google se uči iz dneva v dan in tako danes že lahko poda odgovore na vprašanja. Še nekaj let nazaj je med zadetki iskal tisto vsebino, ki se je nanašala na naslov članka in vsebino le tega. Danes tudi ni več tako zelo pomembno, da vsebina vsebuje določeno število ključnih besed, ker Google že razume temo vsebine. Noro, kam gre vse to … Zato lahko zanemarimo štetje ključnih besed v vsebini in se raje posvetimo, da je vsebina relavantna.
Dolga vsebina
Dolga vsebina je nekaj kar Google obožuje. Na prvih straneh bi naj bila v povprečju dolga več kot 1000 besed. To pa zato, ker naj bi daljša vsebina Googlu omogočala, da zajame pravo temo članka. Prav tako ima takšna vsebina tudi več delitev po socialnih omrežjih.
Zunanje povezave oz. backlinki
Zunanje povezave so še vedno ena od najbolj učinkovitih lastnosti pri optimizaciji spletnih strani. Veliko jih že trdi, da niso več pomembne, sam sem mnenja, da še vedno niso izgubile na pomenu, zato še vedno delamo na grajenju povratnih povezav. Dokazano je, da so na prvih mestih še vedno spletne strani, ki imajo več zunanjih povezav.
Število domen z zunanjimi povezavami
Ni vseeno iz katerih domen pridobivamo zunanje povezave, samo zato, da jih imamo. Nikoli ne kupite povratnih povezav na oglasih, kjer vam ponujajo za le nekaj evrov po 1000 povezav, saj si boste naredili več škode kot koristi. Prav tako ne delajte zunanjih povezav iz samo ene spletne strani, ampak iz različnih.
Starost in moč domene
Višjo oceno bo dobila zunanja povezava, ki ima starejšo domeno, kar bo posledično pomenilo, da bo s tem tudi višje rangirala tudi vaša spletna stran. Na višjih mestih se pojavljajo domene, ki imajo večjo moč in sicer: od 67 do 69 medtem, ko se na 10. mestu največkrat pojavijo domene z oceno 65 in manj.
Dolžina url naslovov
Razumljivim in kratkih naslovom daje Google prednost. Prav tako so url-ji, ki ne vsebujejo datumov lažji za vpisati v iskalnik, pa tudi bolj razumljivi so kot pa npr. https://www.spletna.si/24-10-2020/zakaj-priporocamo-izdelavo-spletne-strani. V povprečju so na prvih mestih naslovi dolgi 50 znakov, na nižjih pozicijah pa daljši od 62 znakov.
Varna povezava
Google je napovedal, da bodo strani brez varnostnih certifikatov in ne uporabljajo HTTPS protokola po slabše rangirane. Nekaj sprememb je bilo vidnih zaradi tega, vendar še ni tako očitno, da bi certifikat potrebovali takoj. Vsekakor pa bo v prihodnosti to vedno bolj pomemben dejavnik in boste morali namestiti na spletno stran SSL certifikat. Namestitev pa vseeno priporočam čimprej.
Slike na spletni strani
Google zaznava slike na spletni strani kot vsebino. Spletne strani, ki imajo vsaj eno sliko, v iskalnikih rangirajo boljše kot pa tiste, ki nimajo slik. Slikam je treba dodati pravilne oznake; alt in title.
Hitrost spletne strani
Hitrost spletne strani je postala eden od pomembnih dejavnikov pri optimizaciji. Marsikdo ni verjel, da bo to vplivalo na rangiranje, vendar je prav hitrost postala eden izmed bolj pomembnih dejavnikov. Spletne strani, ki se naložijo prej kot v dveh sekundah, bodo na prvih mestih iskalnikov.
V kolikor se boste držali teh nasvetov in jih sami izvajali na svoji spletni strani, boste definitivno prehiteli konkurenco oz. se jim vsaj približali. Kar je napisano je zgolj površinsko, vseeno pa bi se vaš organski obisk na spletni strani moral povečati. Če pa potrebujete pomoč pri optimizaciji spletne strani, pa smo vam na voljo na tej povezavi …
Napisal: Primož Vrabič