Spletna stran podjetja je lahko neučinkovita iz več različnih razlogov, vendar je pri tem dobra novica ta, da jo lahko z nekaj pomoči in truda ponovno vzpostavimo, tako da bo posledično privabila in obdržala več obiskovalcev ter potencialnih kupcev. Spletno stran, ki ločuje dobro od slabe lahko najdemo v strategiji oblikovanja, uporabniški izkušnji in še čem.
Pred dobrim desetletjem je bilo povsem dovolj, da je spletno mesto podjetja vsebovalo le nekaj statičnega besedila in pri tem podjetje predstavljalo le v nekakšni obliki digitalne kontaktne vizitke. Danes takšna strategija ni več dovolj, saj se je svet digitalnih tehnologij drastično spremenil. Z razvojem spleta je namreč postalo nujno, da ima spletna stran podjetja dobro razvito strategijo, pri tem pa je stran zasnovana tako, da spodbuja konverzijo med samim podjetjem in njegovimi odjemalci.
Dejavniki, ki pripomorejo k neučinkovitosti spletne strani
Dejavnikov, ki pripomorejo k neučinkovitosti spletnih strani podjetij, je mnogo. Vendar pa jih v splošnem lahko razdelimo na naslednja področja.
- Slaba in pomanjkljiva vsebina
- Počasno nalaganje spletnih vsebin
- Uporabniku neprijazna vizualna zasnova
- Neobstoječi poziv za nadaljnjo akcijo ali dejanje
- Neprilagojenost mobilnim telefonom
Kakovostna in ustrezna vsebina privablja obiskovalce
Podjetje mora ljudem, ki na spletu iščejo informacije, ponuditi kakovostne in ustrezne vsebine. Obiskovalci morajo podjetje spoznati, zato mora podjetje na spletni strani svoje produkte in storitve natančno opisati in pri tem dodati ustrezno slikovno gradivo. Posledica pomanjkljive ali slabe vsebine se odraža v manjšem obisku in nakupu proizvodov ali storitev podjetja, poleg tega pa je takšna vsebina nezadostna tudi pri optimizaciji spletnih strani.
Odvračanje kupcev zaradi počasnega nalaganja spletne strani
Četudi spletno mesto podjetja vsebuje privlačno vsebino in zanimivo oblikovanje, ga nestrpni kupci ne bodo obiskali, če pri tem naletijo na počasno in dolgotrajno nalaganje. Ko obiskovalci v nekem trenutku obiska na določeni spletni strani ugotovijo, da je nalaganje spletne strani prepočasno, se odločijo svoje iskanje opustiti in nato stran tudi zapustijo. Počasnost nalaganja digitalnih vsebin je lahko odvisna od prevelike količine slik, prevelikih datotek, bitov nepotrebnih kod ter prekomerne uporabe CSS in JavaScript.
Učinkovito oblikovanje spletnih mest izboljšuje uporabniško izkušnjo
Če je spletna stran v svojem oblikovanju zastarela, nerazgibana ali uporablja neskladne barvne kombinacije, tedaj podjetje s tem tvega, da bodo obiskovalci njihovo stran hitro zapustili. Pri oblikovanju so včasih dovolj že majhne spremembe, kot sta na primer velikost in stil pisave. Pisava naj bo taka, da jo je tako na računalnikih kot na mobilnih telefonih lahko prebrati.
Poziv k akciji omogoča konverzijo s kupci
Morda se na prvi pogled zdi, da je obisk spletne strani podjetja dovolj, je po drugi plati pomembno vedeti, da to ne more biti končni cilj. Cilj podjetja je spodbuditi obiskovalca strani k določenemu dejanju in ga pri tem potisniti navzdol po postopku konverzije. Postopek konverzije se prične z določenim pozivom za dejanje, kot so na primer e-novice, e-knjige ali preprost poziv k nakupu.
Spletna stran mora biti prilagojena mobilnim telefonom
Velik segment strank podjetja bo spletno mesto dosegalo iz mobilnih telefonov ali drugih mobilnih naprav. Čeprav spletna stran dobro deluje na namiznih računalnikih, to še ne pomeni, da dobro deluje tudi na mobilnih telefonih. Postavitev strani mora biti zato odzivna in skladna tudi z mobilnimi napravami.
Napisal: Primož Vrabič